bi yanlışlık olmalı

evet evet bi yanlışlık olmalı; ben askerliğimi yaptım ki!

bu rüyanın üniversite versiyonunu gören arkadaşım var; ‘meğer üniversite bitmemiş’ kâbusları gören(o kendini biliyor)…

meğer ben askerliğimi yapmamışım ve artık gitmek zorundaymışım; zamanı gelmiş, kaçar yol kalmamış!
ama sistem biraz değişik; bolca seçenek var askerliğimi yapabileceğim yerler ve alabileceğim görevler arasında. tam bir rüyaya yakışır tatlılılıkta. olayı kâbustan ayıran kısmı da burası zaten; çoktan seçmeli oluşu.
duvarda büyük bir ekran var ve uzunca bir liste ekranda. iş yerinden bir arkadaşım seçmemde yardımcı oluyor. o mu, şu mu derken, birinde duruyoruz; adana şirinevler’de, sanırım uzunköprü diye bir semtte ya da uzunköprü adlı bir köprü civarında bir okul varmış, orada yarı zamanlı ingilizce dersi verecekmişim mahalleliye; askerlik görevim bundan ibaretmiş. halay çekilesi bir seçenek.
nasıl bir yer ki acaba diye merak ediyoruz tabii, yandex streetview’den bakalım diyoruz; haritada buluyoruz köprüyü. yalnız yandex, ortamı öyle gerçekçi yerleştirmiş ki sokakları gezerken bir de bakıyoruz hooop adana’dayız, gerçekten sokakları geziyoruz!
muhit fena görünmüyor. okulu bulamıyoruz ama köprüyü referans alıp ulaşımı nasıl diye otobüs/dolmuş hatlarını falan anlamaya çalışıyoruz, o kadar abarttık işi.. derken bir binanın damında buluyoruz kendimizi nasıl oluyorsa. dam dediğim sokak gibi aslında; bir kenarında dükkanlar falan dizilmiş ama sokak gibi olan kısmı çok geniş, bayağı geniş hatta, abartmıyorum, uçak iniyor o kısma, o kadar geniş. evet damın bir bölümü küçük bir havaalanı! (rüyanın cılkı bu noktada iyice çıkıyor) gerçi inen uçakların tipi, uçak deyince akla ilk gelen tasarımlara hiç benzemiyor; zeplin şeklinde bir uçak iniyor örneğin..
dükkanların olduğu kısımda bir kahvehane var, orada çay içelim diyoruz ama oturmuyoruz bir türlü. bir o yana bir bu yana gidiyor, inceledikçe inceliyoruz. -altı üstü kısa dönem askerlik yapacağım, niye o kadar inceliyorsam tıssıısss- haa tespih çok yaygınmış, dikkatimizi çekiyor; kahvehanede, sokakta genç/yaşlı hemen herkesin elinde bir tespih; habbeleri kocaman olanlar daha makbul galiba, daha çok onlardan var..
derken dönüş için havaalanında uçak beklemeye koyuluyoruz.. ‘yandex götürmeyi yapmış ama geri getirmeyi yapmamış anlaşılan ha ha ha’ diye espri yapıyorum ama bunu uyandıktan sonra da yapmış olabilirim, hatırlamıyorum. kare biçimindeki uçağımız geliyor, binmeye hazırlanıyoruz… ve uyan zili çalıyor!